
Organizacje, które dostarczają produkty i usługi konsumentom oraz innym klientom, mają wobec tych konsumentów i klientów określone obowiązki. Zagadnienia konsumenckie związane ze społeczną odpowiedzialnością dotyczą, między innymi, sprawiedliwych praktyk marketingowych, ochrony zdrowia i bezpieczeństwa, zrównoważonej konsumpcji, rozstrzygania i rozwiązywania sporów, uwzględniania potrzeb konsumentów szczególnie wrażliwych i znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społecznej oraz edukacji.
Kreowanie wizerunku firmy, jako partnera uczciwego i rzetelnego.
- Pokazanie dodatkowych informacji o produktach na stronie www.
- Publikowanie informacji o działaniach dodatkowych firmy na stronach www.
- Jasne i czytelne zasady akcji promocyjnych dla klientów.
Organizowane promocje muszą być jasne dla klientów, a ich zasady muszą być zawsze opisane w regulaminie. W firmie zakazuje się stosowania nieuczciwych praktyk marketingowych. - Procedury przyznawania warunków handlowych dla klientów.
Do określenia warunków handlowych dla klienta stosuje się odpowiednie procedury
i narzędzia pomocnicze.
Wykreowanie klienta świadomego w dokonywaniu zakupów.
- Prowadzenie specjalistycznego bloga.
Opisywane są w nim produkty, technologie i przykłady zastosowań. - Przygotowanie filmów wideo z prezentacją aplikacji i technologii.
- Kompleksowe prezentacje produktów i technologii z wszystkich linii tematycznych u klienta.
- Cykliczne szkolenia dla pracowników związanych z bezpośrednią obsługą klienta.
- Badanie satysfakcji klienta.
Cyklicznie co 2 lata przeprowadzane jest badanie. Wyniki są porównywane i analizowane, aby dążyć do jak najlepszych relacji z konsumentem.